Loading...

0

Nie masz produktów w koszyku.

Odbierz 10% zniżki na pierwsze zakupy

Zapisz się do newslettera, a wyślemy Ci kod rabatowy

Warzywa i owoce wzmacniające odporność ciężarnej

17.11.2017 11:59

Ciąża to czas, w którym kobieta powinna szczególnie zadbać o swoje zdrowie. Odpowiednia kondycja fizyczna i psychiczna przyszłej mamusi, gwarantuje prawidłowy rozwój maleństwa oraz dobre samopoczucie ciężarnej.

Warzywa

Najważniejszymi witaminami, które wzmacniają odporność ludzkiego organizmu, są bez wątpienia witaminy z grupy A,C oraz B. Taki tercet, poprawia funkcjonowanie układu immunologicznego oraz pomaga w walce z powstałymi już infekcjami wirusowo-bakteryjnymi. Do najcenniejszych warzyw gwarantujących odpowiednią ilość witamin i minerałów, możemy zaliczyć te w kolorze czerwonym, żółtym, zielonym oraz pomarańczowym. To właśnie warzywa w takich kolorach zapewnią nam największe bogactwo witamin. Przykładem zdrowych warzyw zawierających wit. A, mogą być wszystkie rodzaje papryk, pomidory i marchew. Pamiętajmy jednak, że w ciąży należy nie przesadzać z nadmierną ilością witaminy A. Natka pietruszki posiada za to ogromną ilość witaminy C, podobnie jak szpinak czy brokuły, dlatego warto ozdabiać nią każdą sałatkę lub świeżą dodawać do zupy.

Owoce

Owoce w kolorze Pomarańczowym i żółtyn, mają najwięcej witaminy C, która jest naturalnym antyoksydantem, pozwalającym na zwiększenie przeciwciał w organizmie. Należy pamiętać także o zwiększeniu dawek cynku, selenu, żelaza i miedzi – te witaminy hamują rozwój drobnoustrojów i zwiększają odporność. Przyszła mamusia powinna dbać o zrównoważony poziom wszystkich witamin, dlatego warto do swojej diety wprowadzić urozmaicony skład owoców. Jednymi z najważniejszych produktów naturalnych, zawierających ogromne pokłady drogocennych witamin, są orzechy. Konsumpcja zaledwie jednego orzecha brazylijskiego dziennie, potrafi zaspokoić zapotrzebowanie przyszłej mamusi w selen.

Sezon na zdrowie

Niezależnie od pory roku, ciężarna powinna włączyć do swojej diety warzywa i owoce. Najlepiej, aby pochodziły ze sprawdzonego źródła, nie były nawożone szkodliwymi pestycydami oraz aby były świeże. Jeśli przyszła mama nie ma możliwości przygotowania posiłków zawierających świeże warzywa i owoce, do swojego codziennego menu, może użyć mrożonek. Prawidłowo przygotowane produkty, zachowują cenne witaminy i minerały, nawet po specjalistycznej obróbce.

Opublikowany w Zdrowie w Ciąży Przez

Joanna Komorniczak

Komentarze

Dodaj komentarz




* wymagane pola