Loading...

0

Nie masz produktów w koszyku.

Odbierz 10% zniżki na pierwsze zakupy

Zapisz się do newslettera, a wyślemy Ci kod rabatowy

Warzywa i owoce w diecie przyszłej mamy

01.06.2017 14:41

Zdrowa i dobrze zbilansowana dieta, to niezbędny element prawidłowego funkcjonowania ciężarnej. Aby przyszła mama mogła stale uzupełniać witaminy i minerały potrzebne do rozwoju maluszka, warto codzienne posiłki wzbogacić o kolorowe warzywa i owoce.

Warzywa

Niezbędnym elementem ciążowego jadłospisu są warzywa. To one dają witaminy, dzięki którym zarodek w brzuchu matki może się zdrowo rozwijać. Najważniejszym składnikiem posiłków powinny być warzywa zielone liściaste – to one dostarczają cenne elementy mineralne, takie jak witamina C, żelazo oraz bardzo istotny w diecie przyszłej mamy, kwas foliowy. Przykładem mogą być chrupiące i orzeźwiające sałaty oraz kapusta pekińska – o lekkim, delikatnym smaku, nie powodująca wzdęć. Ciężarna powinna także spożywać warzywa o innych, bogatych kolorach – pomidory bogate w potas i likopen, marchew – źródło beta-karotenu, czy buraczki, w których znajdziemy również dużo kwasu foliowego. Należy pamiętać, aby warzywa jeść na surowo lub lekko podgotowane – te, które dłużej przebywają we wrzątku, tracą wszystkie ważne witaminy.

Owoce

Drugim, bardzo ważnym składnikiem diety ciężarnej są owoce. Najlepiej wybierać świeże lub mrożone, aby mieć pewność, że zawierają wszystkie potrzebne składniki. Wśród owoców, królują te, które zawierają najwięcej wit.C : pomarańcze, truskawki, jagody i maliny oraz te, w których znajdziemy beta-karoten: morele i brzoskwinie. Aby codzienne spożywanie tych wszystkich produktów nie obciążyło żołądka przyszłej mamy, warto w ciągu tygodnia skorzystać z dobrodziejstw śliwek i winogron, które pozwolą nam uregulować pracę jelit.

Koniec z rutyną!

Codzienne spożywanie tych samych produktów, po krótkim czasie przestaje być efektywne. Dlatego, ważne jest urozmaicanie posiłków i wzbogacanie je nie tylko w warzywa i owoce, ale także w zboża, produkty mleczne, ryby i mięso. Kolorowe warzywa mieszaj ze zbożową kanapką lub świeżą rybą, a soczyste owoce w koktajlu z jogurtem naturalnym. Pyszne sałatki, możesz okrasić kroplą oleju, aby lepiej przyswoić beta-karoten i dostarczyć sobie dodatkowej dawki wit.E. Tak zbilansowana dieta, gwarantuje przyszłej mamie zdrowy rozwój dziecka, pozytywne usposobienie, dobre funkcjonowanie jelit i pełną blasku cerę. Dodatkowo, warto wspomnieć, iż jedynie menu składające się z produktów naturalnych, bez zbędnych cukrów i polepszaczy smaku, będzie dawało zamierzony efekt.

Dobrze zbilansowana dieta przyszłej mamy, zapewni zdrową przyszłość nie tylko niemowlakowi, ale i w późniejszych latach dorosłemu. To prosty i smaczny sposób, na zdrowe i pełne wigoru życie naszego potomstwa.

Opublikowany w Zdrowie w Ciąży Przez

Joanna Komorniczak

Komentarze

Dodaj komentarz




* wymagane pola