Loading...

0

Nie masz produktów w koszyku.

Tanecznym krokiem przez ciążę

28.02.2017 14:23

Taneczne szaleństwo jest jedną z form aktywności, zalecanych ciężarnym. Jeśli ciąża przebiega bez komplikacji i lekarz prowadzący nie będzie widział żadnych przeciwności w wykonywaniu określonych ruchów, przyszła mama może z powodzeniem uczęszczać na takie zajęcia lub swobodnie potańczyć w domowym zaciszu.

Jaki rodzaj tańca wybrać?

Oczywiście ciężarna nie będzie wykonywała akrobatycznych figur zakończonych szpagatem lub ruchów wziętych prosto ze stylu breakdance. Najbardziej odpowiednim tańcem dla przyszłych mam jest taniec brzucha, w którym wykorzystywane są okrężne ruchy bioder typu „ósemka” lub tańce latynoamerykańskie: salsa, bachata – płynne, w których również delikatny ruch bioder jest głównym elementem większości układów. Należy pamiętać, aby podczas ćwiczeń nie wykonywać gwałtownych ruchów z wieloma podskokami lub wyrzucaniem rąk w górę. Nie należy także doprowadzać do nadmiernego spłycania oddechu.

Bezpieczeństwo na pierwszym miejscu

Przed rozpoczęciem zajęć tanecznych, konsultacja z lekarzem prowadzącym ciążę jest niezbędna. Dodatkowo, kiedy otrzymasz zgodę na wykonywanie ćwiczeń w ciąży, pamiętaj o odpowiednim nawodnieniu organizmu, robieniu przerw oraz nie forsowaniu swojego organizmu. Takie zajęcia taneczne mają służyć rozluźnieniu ciała, a nie odchudzaniu czy budowaniu masy mięśniowej. Nawet podczas niewielkiej aktywności ruchowej w ciąży, przygotowujesz organizm do porodu znacznie lepiej, niż kobieta, która przez całą ciążę prowadzi tryb siedzący. Uczęszczanie w ciąży na zajęcia taneczne prowadzi do podniesienia samooceny przyszłej mamy, akceptacji swojego ciała oraz poprawy nastroju, poprzez spędzanie czasu z innymi kobietami, często również ciężarnymi. Taniec zapobiega powstawaniu cukrzycy ciążowej, niweluje ryzyko stanu przedrzucawkowego oraz pomaga szybciej wrócić do formy po porodzie.

Ubierz się wygodnie

Aby taniec sprawiał Ci przyjemność, warto zaopatrzyć się w wygodną odzież sportową. Najlepszym strojem do ćwiczeń będą elastyczne spodnie ciążowe, z wygodnym pasem chroniącym Twój brzuszek. Do górnej części swojego sportowego stroju możesz dopasować wygodny t-shirt ciążowy lub modną koszulkę ciążową, która świetnie sprawdzi się również jako bielizna ciążowa. Jeśli jednak nie czujesz się zbyt komfortowo podkreślając swój stan – załóż luźną bluzę, dostosowaną kształtem do zmieniającej się sylwetki.

Opublikowany w Zdrowie w Ciąży Przez

Joanna Komorniczak

Post Comments

Dodaj komentarz




* wymagane pola