Loading...

0

Nie masz produktów w koszyku.

Odbierz 10% zniżki na pierwsze zakupy

Zapisz się do newslettera, a wyślemy Ci kod rabatowy

Sushi i inne egzotyczne przysmaki w ciąży

01.06.2017 14:45

Apetyt ciężarnej potrafi zaskoczyć niejednego wytrawnego smakosza. Miks smaków i kolorów, na jakie pozwalają sobie przyszłe mamusie, nie zawsze jest bezpieczny dla maluszka.

Zdrowy rozsądek

Ciąża niestety nie upoważnia nas do jedzenia wszystkiego na co mamy ochotę i w ogromnych ilościach. Powiedzenie „jeść za dwóch”, coraz bardziej przestaje być aktualne i generuje jedynie prawdopodobieństwo szybkiego przybrania na wadze. Współczesne ciężarne, już od pierwszych dni dbają o zdrowe odżywianie i starają się unikać szkodliwych produktów. Nie znaczy to jednak, że nie możemy raz na jakiś czas spełnić swoich ciążowych zachcianek. Jeśli zachowamy zdrowy rozsądek i nie będziemy przesadzać z niezdrowym jedzeniem, nie zaszkodzimy ani sobie, ani naszemu maluszkowi.

Sushi afera

Jedzenie sushi w ciąży, nadal budzi duże kontrowersje. Jedni twierdzą, iż jeśli pochodzenie posiłku jest sprawdzone i przygotowane w prawidłowy sposób, z użyciem świeżych produktów, nie ma możliwości zaszkodzenia ciężarnej. Inni zaś, wykluczają konkretne rodzaje ryb z sushi menu, aby zestaw był odpowiedni dla przyszłej mamusi. Kolejni eksperci, polecają całkowite zrezygnowanie z jedzenia surowych ryb, przez całą ciążę oraz czas karmienia piersią. Jeśli słuchasz wszystkich zaleceń swojego lekarza prowadzącego, najlepiej ustosunkować się do jego opinii nt. jedzenia sushi.

Uważaj na pleśń!

Tak jak jedzenie sushi w ciąży nie jest definitywnie zakazane, tak spożywanie serów pleśniowych może być bardzo groźne dla zdrowia przyszłej mamy oraz jej dziecka. Dlatego warto całkowicie wyeliminować je z diety ciężarnych. Takie sery, szczególnie zawierające pleśń zieloną i niebieską, mogą przenosić bakterie z grupy listeria – niesamowicie groźne, które mogą nawet doprowadzić do poronienia ciąży.

Tatar, nabiał i jajko

Te dwa pierwsze, to nierozłączne elementy smacznej przystawki. Jednak ani surowe mięso, ani jajko nie powinny być spożywane przez przyszłe mamy. Oba produkty, bez obróbki cieplnej, mogą przenosić groźne bakterie i zarazki, które podobnie do pleśni, mogą doprowadzić do ciężkich chorób a nawet poronień. Mimo, że nabiał jest istotnym elementem w diecie ciężarnej, należy uważać na spożywanie serów i mleka niepasteryzowanego, również ze względu na duże ryzyko zarażenia bakteriami i paciorkowcami, niebezpiecznymi dla zdrowia mamy i dziecka.

Zdrowa mama, to zdrowe dziecko. Pamiętajmy, aby mimo ogromnej chęci na zjedzenie ulubionej przekąski, zastanowić się nad możliwymi niepożądanymi skutkami. Każdą wątpliwość związaną z odżywianiem w ciąży, należy skonsultować z lekarzem prowadzącym lub specjalistą ds. odżywiania.

Opublikowany w Zdrowie w Ciąży Przez

Joanna Komorniczak

Komentarze

Dodaj komentarz




* wymagane pola