Sposoby na ciążowe mdłości

Sposoby na ciążowe mdłości
By Joanna Komorniczak 6 miesięcy temu Brak komentarzy

Pij dużo wody

Picie wody pomaga w regulowaniu pracy organizmu podczas wielu chorób i nietypowych stanów zdrowia. Ciąża to czas, w którym ciało kobiety przechodzi przez wiele zmian, które mogą odbić się na kondycji i samopoczuciu przyszłej mamy. Aby uniknąć porannych mdłości, postaraj się pić dużo wody - w ciągu całego dnia, jak i zaraz po przebudzeniu. Pusty żołądek jest ciążowym wrogiem numer jeden, dlatego warto mieć zawsze przy łóżku szklankę wody, aby zanim zjemy pożywne śniadanie, choć na chwilę oszukać organizm. Picie wody pomaga wypłukać toksyny powodujące odruchy wymiotne, dlatego tak bardzo istotne jest wprowadzenie jej do swojego codziennego menu.

Migdały i imbir

Wiele lat temu, kiedy nie było dostępu do wielu farmaceutyków, a kontakt z lekarzem prowadzącym ciążę był ograniczony do minimum, to właśnie te produkty pomagały zmniejszyć dolegliwości związane z ciążowymi mdłościami. Zażywane przez starsze pokolenia, do dziś polecane są przyszłym mamom. Warto jednak podkreślić, iż najskuteczniejszy jest świeżo roztarty korzeń imbiru, który połączony z cytryną, należy dodać do ciepłej herbaty. Migdały zaś, warto zawsze trzymać pod ręką, najlepiej w torebce lub na nocnym stoliku, aby w razie potrzeby, szybko skonsumować kilka sztuk.

Intensywny smak i zapach

Mdłości w ciąży pojawiają się najczęściej po spożyciu produktów o bardzo intensywnym smaku. Czasem, wystarczy sam zapach takich potraw, aby przyszła mama zaczęła odczuwać dyskomfort żołądka. Warto więc unikać produktów pikantnych, smażonych i kwaśnych, które zazwyczaj sprawiają trudności w ich strawieniu. W codziennej diecie przyszłej mamy, powinny znaleźć się warzywa i owoce bogate w witaminę B6, zapobiegającą wymiotom i mdłościom.

Czapka i kurtka

Zmiana temperatury ciała, a w szczególności wychłodzenie organizmu, może powodować większe prawdopodobieństwo wystąpienia ciążowych mdłości. Pamiętaj, aby w chłodniejsze dni, nosić czapkę i cieplejszą kurtkę – zapewnienie ciepła w ciąży nie tylko zapobiega wymiotom, ale także uchroni Cię przed przeziębieniem i jego nieprzyjemnymi konsekwencjami. Warto także pilnować, aby temperatura naszego ciała nie zmieniała się zbyt gwałtownie – ubieraj się więc na cebulkę, by w razie potrzeby szybko wyregulować ciepłotę organizmu.

Jeśli jednak żaden z tych sposobów nie jest w stanie pomóc w zmniejszeniu porannych mdłości, porozmawiaj o tym z lekarzem prowadzącym Twoją ciążę. Istnieje wiele lekarstw przepisywanych na receptę, które kupisz w większości aptek. Pomogą Ci utrzymać stały apetyt i zminimalizować przykre dolegliwości ciążowe.