Loading...

0

Nie masz produktów w koszyku.

Sport w ciąży

23.02.2017 14:54

Będąc w ciąży nie musisz rezygnować ze swoich dotychczasowych aktywności. Odpowiedzialne uprawianie sportu może pomóc zachować dobrą kondycję przyszłej mamy i po porodzie pomóc szybciej wrócić do poprzedniej sylwetki. Zapytaj lekarza

Przed rozpoczęciem aktywności fizycznej zapytaj lekarza prowadzącego Twoją ciążę, czy nie widzi żadnych przeciwwskazań. Duży i nieprzemyślany wysiłek może spowodować więcej szkody niż pożytku. Podczas wizyty lekarz oceni stan Twojego zdrowia, bezpieczeństwo maluszka oraz opowie Ci o ewentualnych zagrożeniach związanych z uprawianiem sportu w ciąży. Pamiętaj, że ciężarne nie mogą wykonywać wszystkich ćwiczeń, nawet jeśli czują się bardzo dobrze – niektóre elementy treningu można zastąpić innymi, równie skutecznymi, ale np. mniej obciążającymi kręgosłup.

Co wybrać?

Najbardziej odpowiednie ćwiczenia dla kobiet w ciąży to: rozciąganie, joga, delikatny fitness, pływanie lub marsz. Podczas uprawiania takich sportów, wzmacniasz kondycję i mięśnie, których użyjesz podczas porodu, jak i tuż po. Dodatkowo, warto po serii ćwiczeń wybrać się na masaż, który pomoże prawidłowo rozluźnić obolałe mięśnie. Obecnie, kluby fitness w swojej ofercie często posiadają specjalne zajęcia dedykowane kobietom w ciąży. Chodząc na takie spotkania masz pewność, że ćwiczenia będą dostosowane dokładnie do Twoich potrzeb.

W co się ubrać?

Kiedy już zadecydujesz, że chciałabyś uprawiać sport, pomyśl o zakupie specjalnej odzieży ciążowej, przeznaczonej właśnie dla przyszłych, aktywnych mam. Komfort podczas wykonywanych ćwiczeń zapewnią Ci elastyczne dresowe spodnie ciążowe, z rozciągającym się pasem, zabezpieczającym Twój brzuch. Górną część odzieży uzupełnisz dobrze skrojoną bluzą, która dzięki ukrytym suwakom ułatwiającym karmienie, znakomicie spełni swoją funkcję również po porodzie.

Zdrowy rozsądek

Podczas wykonywania wszelkich aktywności, najważniejszym elementem jest zdrowy rozsądek. Jeśli nie czujesz się zbyt dobrze lub jeśli lekarz nie wyraził zgody na uprawianie sportu – zrezygnuj z takiego typu wysiłku. Wykonywanie ćwiczeń w ciąży powinno odbywać się pod okiem specjalisty i w przystosowanym do tego miejscu. Odpowiedni strój zapewni Ci również wygodę poruszania się i większą przyjemność podczas treningu. Czas, w którym Twoje maleństwo będzie już na świecie, również możesz wykorzystać na uprawianie sportu – bieganie, szybkie spacery z wózkiem czy jazda na rowerze z maleństwem w foteliku – to tylko niektóre z aktywności, które zyskały już rzeszę młodych mam.

Opublikowany w Zdrowie w Ciąży Przez

Joanna Komorniczak

Post Comments

Dodaj komentarz




* wymagane pola