Rozciąganie i joga w ciąży

Rozciąganie i joga w ciąży
By Joanna Komorniczak 9 miesięcy temu Brak komentarzy

Współczesne ciężarne dbają o swoje zdrowie na wiele różnych sposobów. Poczynając od zbilansowanej i zdrowej diety, poprzez odpowiedni czas odpoczynku, kończąc na ćwiczeniach wzmacniających mięśnie i przygotowujących kobietę do porodu. Dobrym pomysłem na codzienną aktywność, może być joga dla ciężarnych.

Bądź aktywna!

Nie bój się wykonywania ćwiczeń w ciąży. Wysiłek fizyczny wpływa dobrze nie tylko na kondycję naszego organizmu, ale również na szybsze osiągnięcie spokoju psychicznego. Aktywność w ciąży, pomaga w rozluźnieniu, rozładowaniu bólu kręgosłupa, rozciągnięciu i wzmocnieniu mięśni, które odpowiedzialne są za nasze zdrowie nie tylko w czasie ciąży, ale również odgrywają kluczową rolę podczas porodu. Proste ćwiczenia możesz wykonywać mając na sobie dobrze skrojone spodnie ciążowe i elastyczny t-shirt ciążowy. Zadania wykonuj w domowym zaciszu, przyjmując odpowiednią i wygodną pozycję, zarówno dla Ciebie jak i maluszka lub w profesjonalnym ośrodku sportowym. Pamiętaj, aby nie narażać brzucha na jakiekolwiek urazy oraz aby nie forsować zbytnio swojego ciała – za duże zmęczenie, może skutkować niebezpiecznym odwodnieniem lub utratą przytomności ciężarnej. Do takich ćwiczeń najlepiej zakupić spodnie ciążowe z elastycznym pasem, który przytrzyma rosnący brzuszek i uchroni go przed urazami.

30 sty 2018 22:51:07

Spodnie ciążowe fitness szary pas

Zacznij od rozmowy z lekarzem

Swoją przygodę z jogą i rozciąganiem, zacznij od rozmowy z lekarzem prowadzącym. To właśnie jego decyzja, powinna być dla Ciebie najważniejsza i skonsultowana z Tobą jeszcze przed rozpoczęciem jakichkolwiek ćwiczeń. Często, ośrodki organizujące ćwiczenia dla kobiet w ciąży, pozwalają ciężarnej na wzięcie w nich udziału, dopiero po przedstawieniu stosownego zaświadczenia od lekarza ginekologa. Wyklucza to możliwość ewentualnych powikłań, związanych z aktywnością podczas treningów. Jeżeli przed zajściem w ciążę uprawiałaś sport, wskazane jest stałe utrzymanie kondycji, poprzez wykonywanie odpowiednich ćwiczeń. Jeśli nie byłaś zbyt fit przed ciążą, nowy wysiłek wprowadzaj powoli i regularnie. Jednym z ważniejszych elementów, o których należy pamiętać, jest bez wątpienia odpowiednia odzież ciążowa. Dzięki niej, przyszła mama może w komfortowy i stylowy sposób poprawiać swoją kondycję fizyczną.

Bluzka do karmienia kopertowa Ocean - top ciążowy

Jakie ćwiczenia wykonywać?

Najbardziej odpowiednie ćwiczenia dla ciężarnej, to te wzmacniające mięśnie kręgosłupa oraz miednicę. Ćwiczenia górnych partii ciała powinny być wykonywane ostrożnie, aby energicznie podnosząc ręce, nie doprowadzić do niebezpiecznego zerwania mięśni. Przyszła mama, już na początku ciąży, cierpi na zdecydowane poluźnienie stawów, co często może doprowadzić do niegroźnych urazów. Każde ćwiczenie powinno być wykonane dokładnie i powoli.