Loading...

0

Nie masz produktów w koszyku.

Poranne mdłości – czyli co robić kiedy się pojawią?

08.12.2016 14:46

Niektóre objawy są tak niewielkie, że nie przeszkadzają w codziennym funkcjonowaniu przyszłej mamy. Inne zaś, potrafią skutecznie wprowadzić chaos w dotychczasowym życiu kobiety. Takimi dolegliwościami są na przykład poranne mdłości. Pojawiają się około 4-5 tygodnia ciąży, trwają do mniej więcej końca pierwszego trymestru, ale mogą też pojawiać się nawet do samego porodu. Przyczyną tego przykrego uczucia jest wzrost poziomu gonadotropiny kosmówkowej, potocznie zwanej hormonem HCG, który pomaga organizmowi kobiety w utrzymaniu ciąży. Na mdłości młode mamy narzekają najczęściej o poranku lub czasami w ciągu dnia – kiedy na przykład poczują nieprzyjemny zapach.

Jak z nimi walczyć?

Na szczęście, nie każda z ciężarnych odczuwa to mało komfortowe uczucie. Jeśli jednak mdłości pojawią się, to jak sobie z nimi poradzić? Oto kilka sprawdzonych sposobów, które pomogą w walce z tym niecodziennym problemem:

1.Imbir i migdały. Przez wiele pokoleń, to właśnie te dwa produkty najlepiej uśmierzały dolegliwości związane z porannymi mdłościami. Stosowane przez nasze prababcie, do dziś polecane są przyszłym mamom. Warto jednak zaznaczyć, iż najbardziej skuteczny jest świeżo utarty korzeń imbiru, który wraz z cytryną, można dodać do ciepłej herbaty. Migdały zaś, warto zawsze trzymać pod ręką, aby w razie potrzeby, szybko zjeść kilka sztuk.

2.Większość kobiet odczuwających nudności w ciąży, zwraca uwagę na moment, w którym występują, czyli o poranku, kiedy są na czczo. Warto więc w pierwszym trymestrze mieć w pobliżu, na przykład na nocnym stoliku, małą, suchą przekąskę, którą zaraz po przebudzeniu, kobieta w ciąży może szybko skonsumować. Pozwoli to wyciszyć pusty żołądek i na przykład dać ciężarnej jeszcze chwilę odpoczynku. Warto również taki szybki posiłek popić ciepłym płynem.

3.Pusty żołądek to najczęstsza przyczyna ciążowych mdłości. Nie oznacza to jednak, że w ciąży należy jeść wszystko, co znajdzie się w zasięgu naszego wzroku. Aby zminimalizować nudności, warto unikać potraw pikantnych, kwaśnych i smażonych, które zazwyczaj są trudne do strawienia. W codziennej diecie przyszłej mamy, powinny znaleźć się warzywa i owoce bogate np.w witaminę B6, zapobiegającą wymiotom i mdłościom.

4. Wcześniej wspomniane zapachy, są również jednym z najczęstszych powodów nudności. Jeśli męczą Cię zapachy dobiegające z Twojego najbliższego otoczenia, to nie ma nic prostszego, jak ich wyeliminowanie lub chwilowe zaprzestanie stosowania (np. perfumy, kosmetyki, zapach lodówki). Jeśli jednak żaden z tych sposobów nie jest w stanie pomóc w zmniejszeniu porannych mdłości, warto poinformować o tym lekarza prowadzącego ciążę. Należy pamiętać również, o ciągłym uzupełnianiu płynów, które mogą przyczynić się do odwodnienia organizmu oraz o częstym odpoczynku.

Opublikowany w Porady dla przyszłej Mamy Przez

Joanna Komorniczak

Post Comments

Dodaj komentarz




* wymagane pola