Loading...

0

Nie masz produktów w koszyku.

Niskie żelazo w ciąży

20.07.2017 12:41

Zbyt niskie żelazo w ciąży, to jeden z bardziej niepokojących objawów, który może doprowadzić do poważnych konsekwencji. Dlatego tak bardzo istotne jest utrzymanie tego wskaźnika na odpowiednim poziomie.

Objawy niskiego żelaza

Jeśli odczuwasz częste bóle i zawroty głowy, jesteś apatyczna i ciągle zmęczona, może to być pierwszy objaw zbyt niskiego poziomu żelaza. Sińce pod oczami i niezdrowo wyglądająca cera, to także sygnał świadczący o złym stanie Twojego organizmu. Kruche i łamliwe paznokcie, zajady w kącikach ust lub ciągła podatność na przeziębienia powinny również stanowić niepokojące objawy, które należy jak najszybciej zdiagnozować. Skutkiem długotrwałego niskiego poziomu tego współczynnika jest anemia, która w ciąży jest bardzo niebezpieczna dla mamy jak i maluszka.

Leki

Istnieje kilka sposobów na utrzymanie zrównoważonego poziomu wszystkich współczynników w naszym organizmie. Jednym z nich jest zażywanie odpowiednich leków, które mają za zadanie obniżyć lub podwyższyć dany parametr. W ciąży, kobieta powinna badać krew raz na kilka tygodni, aby lekarz prowadzący mógł regularnie monitorować zachodzące w ciele kobiety zmiany. Jeśli jeden ze wskaźników znacznie spada lub zaczyna szybko wzrastać, należy podjąć natychmiastowe działanie. Pamiętaj, zażywanie jakichkolwiek lekarstw lub ziół w ciąży, powinno być zawsze skonsultowane z Twoim ginekologiem.

Dieta

Odpowiednia dieta w ciąży, to podstawa zdrowego i bezpiecznego dbania nie tylko o siebie, ale także o jeszcze nienarodzonego maluszka. Dzięki prawidłowo zbilansowanym składnikom, każdy z posiłków może dostarczyć ciężarnej tyle samo witamin i minerałów, co gotowe, sproszkowane suplementy. Aby utrzymać poziom żelaza w normie, należy spożywać przede wszystkim takie produkty, z których żelazo wchłania się najlepiej, czyli mięso i owoce morza (krewetki). Jeśli nie możesz lub nie chcesz spożywać pokarmów zawierających składniki pochodzenia zwierzęcego, wysoki poziom żelaza znajdziesz w grochu, fasoli, brokułach lub zwyczajnych płatkach śniadaniowych. Żelazo przyswaja się łatwiej, dzięki obecności witaminy C, dlatego tak bardzo istotnym jest przygotowywanie pokarmów składających się z papryki, pomidorów i zielonej pietruszki. Na deser warto zjeść truskawki lub czarne porzeczki oraz wypić świeżo wyciśnięty sok z cytrusów. Prawidłowo przygotowane dania nasycą Twój apetyt i przekażą wszystkie najważniejsze substancje odżywcze dziecku.

Niedobór żelaza w ciąży może prowadzić do poważnych problemów z jej utrzymaniem. Dlatego tak istotne staje się regularne badanie krwi, które pozwoli lekarzowi na szybką reakcję i podjęcie odpowiednich środków, w celu uniknięcia nadmiernego spadku najważniejszych parametrów.

Opublikowany w Zdrowie w Ciąży Przez

Joanna Komorniczak

Post Comments

Dodaj komentarz




* wymagane pola