Loading...

0

Nie masz produktów w koszyku.

Joga dla ciężarnych

16.03.2017 14:23

Jeśli przed zajściem w ciążę uprawiałaś sport lub prowadziłaś aktywny tryb życia, nie powinnaś rezygnować z takich ćwiczeń. Utrzymanie gibkości i kondycji organizmu, z pewnością pomoże Ci podczas porodu oraz zdecydowanie ułatwi powrót do sylwetki z przed okresu ciąży.

Aktywnie, ale z brzuszkiem

Uprawianie sportu niesie za sobą same pozytywne skutki nie tylko dla naszego ciała, ale i umysłu. Aby czerpać jak najwięcej korzyści z wykonywanych ćwiczeń, należy robić je zgodnie z przeznaczeniem i wybierać zestawy dopasowane do naszej kondycji, sylwetki i stanu zdrowia. Przyszłe mamy powinny zwracać szczególną uwagę na swoje ciało i przed rozpoczęciem treningu skonsultować swoją decyzję z lekarzem prowadzącym. Dopiero po wyrażeniu zgody przez lekarza na wykonywanie ćwiczeń, ciężarna może skorzystać z bogatej oferty zajęć dla kobiet przy nadziei.

Joga dobra na wszystko

Jedną z bardziej popularnych aktywności, polecanych przyszłym mamom jest joga. Są to zajęcia ruchowo- relaksacyjno-oddechowe, polegające przede wszystkim na przygotowaniu ciężarnej do porodu. Takie wprowadzenie odbywa się na poziomie fizycznym ale też mentalnym – wykonywanie określonych ćwiczeń pozwala kobiecie na wzmocnienie mięśni, odciążenie kręgosłupa i łagodzenie niepokoju. Do najistotniejszych zalet jogi dla ciężarnych należą również: poprawa kondycji i elastyczności skóry, nauka przyjmowania najbardziej wygodnych pozycji porodowych oraz kontrola swojego oddechu, który jest kluczowy podczas trwania porodu.

Komfort to podstawa

Prawidłowe wykonywanie ćwiczeń odbywa się pod okiem wyspecjalizowanego trenera. Taka osoba powinna również wskazać nam jak powinnyśmy się ubrać, aby trening przebiegał zgodnie z planem. Przyszła mama powinna postawić głównie na komfort – zakup wygodnych elastycznych spodni ciążowych ze ściągaczem oraz dopasowanego top’u wydaje się być najbardziej odpowiednim wyborem. Po treningu wystarczy założyć wygodną bluzę ciążową, która osłoni nasz brzuszek przed nagłą zmianą temperatury i zapewni swobodę poruszania się.

Najtrudniejszy pierwszy krok

Jeżeli przed ciążą nie prowadziłaś aktywnego trybu życia, nie ma powodu do zmartwień! Ciąża może okazać się idealnym momentem na zadbanie o swoją kondycję i zdrowie oraz poświęcenie sobie więcej czasu niż dotychczas. Ważne, aby ćwiczenia na które się zdecydujesz, były dobrane do Twojego stanu zdrowia oraz aby lekarz prowadzący Twoją ciążę wiedział o wykonywanych przez Ciebie treningach. Jogę najbezpieczniej rozpocząć po 15 tygodniu ciąży. Stosowanie się do wszystkich zaleceń trenera i ginekologa powinno przynieść szybkie i widoczne skutki dla ciała i ducha przyszłej mamy.

Opublikowany w Zdrowie w Ciąży Przez

Joanna Komorniczak

Post Comments

Dodaj komentarz




* wymagane pola