Loading...

0

Nie masz produktów w koszyku.

Odbierz 10% zniżki na pierwsze zakupy

Zapisz się do newslettera, a wyślemy Ci kod rabatowy

Jak zrzucić zbędne kilogramy po ciąży?

16.06.2017 10:07

Brzuch ciężarnej, potrafi w bardzo szybkim tempie zwiększyć swoje rozmiary, naruszając strukturę mięśni i obciążając kręgosłup. Aby świeżo upieczona mama miała siły zajmować się swoim maleństwem, już po w pierwszych tygodniach po porodzie, warto wykonywać proste ćwiczenia wzmacniające.

Ćwiczenie 1

Połóż się na plecach, nogi ugnij w kolanach. Pamiętaj, aby stopy ustawione były na szerokość Twoich bioder. Jedną rękę połóż na brzuchu, drugą wyprostuj wzdłuż ciała. Postaraj się, na wydechu, wciągnąć pępek. Ćwiczenie powtórz kilkanaście razy. Dzięki takim ruchom, wzmacniasz mięśnie brzucha i miednicy, a pozycja leżąca pozwala na prawidłowe ułożenie i rozluźnienie kręgosłupa.

Ćwiczenie 2

To kolejne ćwiczenie, które należy wykonać leżąc na plecach. Rozłóż ramiona na boki, a zgięte w kolanach nogi przechylaj raz w jedną stronę, raz w drugą. Pamiętaj, aby podczas ćwiczenia, nie odrywać pleców od podłogi. Warto wiedzieć, że możesz je wykonywać już kilka dni po porodzie naturalnym oraz tydzień po cesarskim cięciu. Taka czynność, pozwoli Ci na powrót do szczupłej talii oraz wzmocni boczne mięśnie brzucha.

Ćwiczenie 3

To tak zwane „brzuszki”. Należy jednak pamiętać, o prawidłowym ułożeniu tułowia i nie odrywaniu pleców od podłoża. Nie wolno także „ciągnąć” karku w górę, w celu zbliżenia głowy do brzucha. Takie ćwiczenie powinno być wykonywane powoli, szczególnie w pierwszym tygodniu po porodzie. „Brzuszki” sprawią, że górna część brzucha będzie twarda, a nadmiar skóry, która pozostał po ciąży, stanie się elastyczny i szybciej wróci do poprzedniego stanu.

Ćwiczenie 4

Świeca. Leżąc na podłodze, unieś nogi tak, aby tworzyły kąt prosty z podłożem. Skrzyżuj je w łydkach. W takiej pozycji, unoś pośladki kilka centymetrów w górę i powoli je opuszczaj. To ćwiczenie wymaga dużego wysiłku, dlatego jeśli nie czujesz się jeszcze w pełni sił po porodzie, postaraj się zrobić jedynie kilka ruchów i przejdź do kolejnego zadania. Dzięki „świecy”, wymodelujesz i wzmocnisz dolne części brzucha, pośladki oraz nogi.

Zdrowa sylwetka i dobra kondycja to kwestie, o które należy dbać regularnie. Jeśli przed ciążą nie wykonywałaś żadnych ćwiczeń, podejdź to tematu z dodatkową ostrożnością. Źle wykonywana aktywność fizyczna, może mieć odwrotne do zamierzonych skutki. Dlatego, warto skonsultować swoją decyzję ze swoim lekarzem ginekologiem, który oceni, czy Twój organizm jest już gotowy na tego typu ćwiczenia. Pamiętaj, że do pełni sukcesu należy również dodać odpowiednią dietę, w której jako młoda i karmiąca mama, musisz dostarczać nie tylko sobie potrzebnych witamin i minerałów.

Opublikowany w Porady dla przyszłej Mamy Przez

Joanna Komorniczak

Komentarze

Dodaj komentarz




* wymagane pola