Loading...

0

Nie masz produktów w koszyku.

Odbierz 10% zniżki na pierwsze zakupy

Zapisz się do newslettera, a wyślemy Ci kod rabatowy

Jak wrócić po ciąży do dawnej sylwetki w 3 miesiące?

04.10.2016 13:50

Podczas ciąży przybierzesz na wadze nawet kilkanaście kilogramów i niewykluczone, że połowa z nich pozostanie. Dla wielu kobiet powrót do zgrabnej sylwetki jest niczym zdobycie Mont Everest. Zrzucenie kilogramów po porodzie nie jest wcale nieosiągalne. Co więcej, możesz wrócić do dawnej wagi zaledwie w 3 miesiące! Zadbaj o to już podczas ciąży. Podpowiemy Ci, jak to zrobić.



Nie zapominaj o spacerach i ruchu

 

To, że jesteś w ciąży, nie oznacza, że zapadłaś na ciężką chorobę i musisz wyłącznie leżeć w łóżku. Jest faktem, że podczas oczekiwania na dziecko, powinnaś sporo odpoczywać, jednak ruch jest tak samo wskazany, co relaks. W pogodne dni, staraj się jak najwięcej przebywać na świeżym powietrzu. Kiedy aura jest sprzyjająca, wybierz się na spacer. Możesz też zapisać się na jogę dla ciężarnych lub pilates. Te zajęcia nie tylko pomogą Ci zachować prawidłową wagę podczas ciąży i szybko schudnąć po porodzie, ale również ułatwią przebieg samego porodu, dzięki wzmocnieniu mięśni.



Przestrzegaj zbilansowanej diety

 

Nie musisz jeść za dwoje, wystarczy, że zaczniesz się rozsądnie odżywiać. Twoje menu powinno być bogate w białko, wapń, żelazo i witaminę C. Zrezygnuj z przetworzonego jedzenia i zdecyduj się na domowe posiłki, które przygotujesz w zaciszu własnej kuchni ze świeżych i zdrowych składników. Jeśli będziesz objadać się ponad miarę, folgując do woli swoim ciążowym zachciankom, nie tylko za dużo przytyjesz w ciąży, ale też wyrobisz sobie nawyk nadmiernego jedzenia, którego nie pozbędziesz się tak szybko. Pamiętaj o dobrych dietetycznych wyborach. Zamiast ciasta z kremem, sięgnij po owoce i orzechy, a fast foody zamień na pełnoziarniste pieczywo i zielone warzywa.



Po porodzie ? jedz regularnie małe porcje

 

Nawet jeśli w trakcie ciąży jadłaś 8 razy na dzień o nieregularnych porach, po urodzeniu dziecka, postaraj się jadać 5 posiłków o stałych godzinach. Oczywiście opieka nad niemowlęciem pochłania sporo czasu i uwagi, jednak zadbaj o to, by nie spożywać posiłków w pośpiechu czy wprost z lodówki. Niezdrowe produkty nadal powinny być poza zasięgiem Twojego wzroku, zwłaszcza, gdy karmisz piersią. Pamiętaj też o jedzeniu zbilansowanych, lecz niedużych posiłków. To pozwoli Ci zachować dobry metabolizm.



Bądź aktywna podczas opieki nad dzieckiem

 

Kiedy Twoja pociecha już przyszła na świat, masz pełne ręce roboty. Przewijanie, karmienie, przebieranie, pielęgnacja, kołysanie i oczywiście okazywanie miłości. Opieka nad maleństwem jest w dużej mierze przyjemna i satysfakcjonująca, ale wymaga też sporego nakładu sił i energii każdego dnia. Potraktuj to jako trening nie tylko macierzyński, ale również trening dla sylwetki. Wszystkie prace domowe, spacery i zabawy z dzieckiem zapewnią Ci niemałą dawkę ruchu. Dzięki temu, łatwiej stracisz nadliczbowe kilogramy i wrócisz do formy.

Więcej artykułów:

Szybki powrót do formy po ciąży - Post Pregnancy Workout - Odchudzanie bez kitów

Jak dojść do formy po ciąży?

Jak wrócić do figury po ciąży?

 

Opublikowany w Zdrowie w Ciąży Przez

Joanna Komorniczak

Komentarze

Dodaj komentarz




* wymagane pola