Loading...

0

Nie masz produktów w koszyku.

Odbierz 10% zniżki na pierwsze zakupy

Zapisz się do newslettera, a wyślemy Ci kod rabatowy

Jak opalać się w ciąży?

16.06.2017 10:12

Przyszła mama powinna dbać o swoje zdrowie ze wzmożoną siłą. Nie tylko poprzez zdrowe odżywianie i aktywność fizyczną, ale także zbilansowaną suplementację, która uzupełni wszelkie braki witamin. Jednym ze sposobów na dostarczenie codziennej dawki wit. D jest zdrowe, krótkie i bezpieczne opalanie się.

Zabezpiecz się

Od wielu lat badania dowodzą, iż zbyt duże przyjmowanie promieniowania UV jest szkodliwe dla komórek naszej skóry. Długotrwałe i intensywne opalanie, może doprowadzić do poparzenia słonecznego i w konsekwencji zmian skórnych (przebarwień, pieprzyków, popękanych naczynek), nie mówiąc już o złośliwych nowotworach skóry. Będąc w ciąży, promienie UV przenikają przez tkankę, narażając dziecko na zaburzenia rozwoju. Nie znaczy to jednak, że ciężarna powinna całkowicie zrezygnować z opalania – odpowiedzialne stosowanie kosmetyków do opalania przeznaczonych dla mam oraz osłanianie ciążowego brzuszka, sprawi, że opalanie nie powinno zaszkodzić maluszkowi.

Ciemne plamy

Gospodarka hormonalna przyszłej mamy, znacznie bardziej różni się od innych organizmów. Wzmożony przepływ krwi, większa wrażliwość na ból, delikatnie podwyższona temperatura ciała, mogą doprowadzić do nieprzewidzianej reakcji przy długiej ekspozycji skóry na słońce. Częstym objawem towarzyszącym opalaniu w ciąży, jest powstawanie ciemnych plam, np. na dekolcie. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że takie zmiany zostaną już na zawsze i nie zbledną.

Pij dużo wody

Jeśli zdecydujesz się na opalanie w ciąży, oprócz stosowania odpowiednich filtrów i zakrywania brzuszka, pamiętaj o bardzo częstym nawadnianiu. Regularne picie wody, nie tylko reguluje gospodarkę naszego organizmu, ale także pozwala na utrzymanie odpowiedniej temperatury ciała, co w przypadku ciężarnych jest bardzo istotne. Zbyt duże przegrzewanie ciała, ma bardzo zły wpływ na rozwój dziecka oraz funkcjonowanie matki. Dodatkowo, warto też używać nakrycia głowy, które zapewni komfort przebywania w nasłonecznionych miejscach. Jeśli chcesz dostarczyć organizmowi dużą dawkę witaminy D i poprawić aktywność fizyczną, opalaj się spacerując lub przebywając blisko zbiorników wodnych. Długotrwałe leżenie w ciąży na wznak jest niewskazane, tym samym niemożliwe staje się opalanie leżąc na brzuchu.

Każda decyzja dotycząca Twojego zdrowia w ciąży, powinna być skonsultowana z lekarzem ginekologiem. To dzięki regularnym spotkaniom w gabinecie, Twój specjalista będzie wiedział, co jest odpowiednie dla Twojego organizmu, a co może mu zaszkodzić. Kwestię opalania w ciąży, powinnaś również omówić z ginekologiem.

Opublikowany w Zdrowie w Ciąży Przez

Joanna Komorniczak

Komentarze

Dodaj komentarz




* wymagane pola