Loading...

0

Nie masz produktów w koszyku.

Odbierz 10% zniżki na pierwsze zakupy

Zapisz się do newslettera, a wyślemy Ci kod rabatowy

Dieta mamy karmiącej

28.04.2017 10:20

Każda świeżo upieczona mama, która postanowiła karmić swoje maleństwo piersią, codziennie zastanawia się, czy spożywanie danego produktu może zaszkodzić niemowlakowi? Pamiętajmy, że każde dziecko jest inne i wcale nie musi źle reagować na ciężkostrawne warzywa lub owoce. Istnieją jednak takie zasady, których należy przestrzegać, aby nasze dziecko rozwijało się zdrowo i bezpiecznie.

3 x NIE

Najbardziej istotnym elementem, na który musi zważać każda mama karmiąca, jest całkowity zakaz spożywania alkoholu. Podobnie jak w ciąży, nie ma jednoznacznych wyników przeprowadzonych badań, które mówiłyby, że niewielka ilość alkoholu nie szkodzi dziecku. Dlatego też, na czas karmienia piersią, warto zrezygnować z jakiegokolwiek picia napojów wyskokowych. Taki sam zakaz dotyczy również palenia papierosów oraz zażywania środków odurzających. Nie dość, że krzywdzimy siebie, to narażamy na chorobę nasze niczego nieświadome maleństwo, które w żaden sposób nie może się nam sprzeciwić.

Groch z kapustą

Warzywa strączkowe oraz wszelkiego rodzaju kapusty mogą prowadzić do kolek maluszka – mogą, ale nie muszą. Nie ma medycznie potwierdzonych dowodów na to, że zjedzony przez mamę bigos czy pierogi z kapustą, przenikną przez mleko i dostaną się do układu pokarmowego niemowlęcia. To samo dotyczy też napojów gazowanych – niemożliwym jest pojawienie się bąbelków gazu w mleku kobiety, ponieważ musiałyby wcześniej znaleźć się we krwi kobiety. Oczywiście, zaleca się ograniczenie spożywania napojów gazowanych podczas karmienia piersią nie ze względu na gaz, ale ze względu np.na cukier lub inne substancje konserwujące, które się w nich znajdują.

Grzyby i surowe mięso

Tak jak w ciąży, przyszła mamusia nie powinna spożywać pokarmów zawierających pleśń (np. sery pleśniowe) lub surowego mięsa, tak samo kobieta karmiąca powinna zwracać szczególną uwagę na jedzenie zawierające takie produkty. Mogą one spowodować zarażenie się chorobami, które niekorzystnie wpływają na zdrowie a nawet życie noworodka. Jeśli już zdarzy Ci się zjeść surowe mięso, najlepiej aby pochodziło ze sprawdzonego źródła, było przebadane weterynaryjnie i przechowywane w odpowiednich warunkach.

Słodycze i cytrusy

Kolejną kategorią produktów, które karmiące mamy umieszczają na „czarnej liście”, są słodycze oraz owoce cytrusowe. I tak jak te pierwsze, nie mają zbyt wielu wartości odżywczych i mogą powodować różnego rodzaju alergie, tak cytrusy bogate w witaminy, nie są szczególnie szkodliwe dla dzieci karmionych piersią. Starajmy się, aby owoce, które spożywamy, były zawsze porządnie umyte i przygotowane w odpowiedni sposób.

Dieta bogata w owoce i witaminy, dodaje naszemu organizmowi siły i witalności, istotnej do produkcji zdrowego i pożywnego mleka. Każda karmiąca mama, powinna wykonać kilka prób spożycia danego produktu i następnie poddać kilkudniowej obserwacji swoje maleństwo, aby z czystym sumieniem móc wprowadzić do swojego codziennego menu, ulubione warzywa lub nabiały.

Opublikowany w Karmienie Piersią Przez

Joanna Komorniczak

Komentarze

Dodaj komentarz




* wymagane pola