Loading...

0

Nie masz produktów w koszyku.

Odbierz 10% zniżki na pierwsze zakupy

Zapisz się do newslettera, a wyślemy Ci kod rabatowy

Czym zastąpić cukier w diecie dziecka?

13.04.2017 16:08

Cukier, to nieodłączny element większości słodkości, uwielbianych przez nasze maluszki. Często, rodzice w trosce o swoje dzieci, rezygnują z podawania ciastek czy innych słodkich wyrobów cukierniczych. Nie musimy jednak definitywnie zabraniać naszym szkrabom poznawania słodkiego smaku. Możemy cukier zastąpić wieloma innymi, znacznie zdrowszymi zamiennikami.

Melasa jabłkowa

Jest to w stu procentach naturalny słodzik, pochodzący z wyciskania soku jabłkowego. Bogaty w mnóstwo witamin, nierafinowany, nie zawiera ani sztucznych dodatków ani konserwantów. Melasa jabłkowa stosowana jest często jako „pierwszy cukier” u najmłodszych dzieci, dzięki swemu naturalnemu pochodzeniu oraz temu, że nie obciążają naszego organizmu żadnymi sztucznymi związkami. Taki eko słodzik bogaty jest w wapń, żelazo i magnez. Już dwie łyżeczki takiego syropu potrafią zaspokoić dzienne zapotrzebowanie na wyżej wymienione składniki.

Stewia

Kolejny naturalny słodzik, pochodzący z wysuszonych i sproszkowanych liści paragwajskiej Stevii. Roślina ta jest 30 razy słodsza od cukru, więc nie należy przesadzać z jej ilością. Nie jest jednak w stanie w żaden sposób zaszkodzić naszemu organizmowi. Paragwajczycy stosowali stewię jako środek do walki z otyłością, nadciśnieniem czy zgagą. Stewia jest łatwo dostępnym w sklepie słodzikiem lecz aby podać ją dziecku, należy poczekać do ukończenia przez nie drugiego roku życia.

Ksylitol

Jest trochę kontrowersyjnym środkiem słodzącym, ponieważ należy do substancji przetworzonych chemicznie, jednak jego pochodzenie jest naturalne. Ksylitol tolerowany jest w stu procentach przez dzieci powyżej trzeciego roku życia, dlatego warto wstrzymać się z dosładzaniem posiłków tą substancją. Ksylitol ma wiele zalet, jest łatwo dostępny, ale kosztuje stosunkowo dużo.

Suszone owoce

Jedne z najbezpieczniejszych słodzików i słodkich przekąsek dla dzieci. To właśnie suszone owoce posiadają nie tylko przyjemny, słodki smak, który wzbogaci nasze wypieki, napoje czy dania, ale także mnóstwo potrzebnych do rozwoju organizmu witamin. Jeśli zdecydujemy się na podawanie dzieciom suszonych owoców, zadbajmy o to, aby pochodziły ze sprawdzonego źródła i były suszone na słońcu.

Cukier kokosowy

Tak zwany cukier ekskluzywny, ponieważ zawiera bardzo niski indeks glikemiczny. Cukier kokosowy nie powoduje dużych spadków energii w organizmie oraz jest bardzo pomocny dla diabetyków w walce z cukrzycą. Cukier kokosowy zawiera jednak dużo sacharozy, dlatego warto go sporadycznie stosować jako dodatek do osłodzenia naszych potraw.

Tworzenie wspólnych nawyków żywieniowych, już od pierwszych lat życia dziecka, zaowocuje większą świadomością malca, dotyczącą zdrowia i bezpiecznego odżywiania się. Starajmy się przedstawiać naszym dzieciom alternatywne do chemicznych środki słodzące, aby w przyszłości mogło odróżnić szkodliwe dla organizmu substancje od tych zdrowych, naturalnego pochodzenia.

Opublikowany w Porady dla przyszłej Mamy Przez

Joanna Komorniczak

Komentarze

Dodaj komentarz




* wymagane pola