Loading...

0

Nie masz produktów w koszyku.

Ciąża a pływanie

21.08.2017 13:23

Pływanie w ciąży pomaga w walce z bólem kręgosłupa, rozluźnia mięśnie i wprowadza w błogi stan relaksu. Przyszła mama może korzystać z zajęć aqua fitness prowadzonych dla ciężarnych lub samodzielnie wybrać się na basen.

Zapytaj lekarza

Aby móc bezpiecznie korzystać z ćwiczeń na basenie, porozmawiaj ze swoim lekarzem ginekologiem. To właśnie od jego opinii zależeć będzie Twoja aktywność w wodzie. Niekiedy, pływanie może pogorszyć stan flory bakteryjnej narządów rozrodczych, dlatego przed pływaniem, zwykle lekarz prowadzący ciążę zaleca stosowanie probiotyków lub innych leków zapewniających utrzymanie dobrego pH. Czasem inne przeciwwskazania, takie jak cukrzyca, nadciśnienie czy wady rozwojowe maluszka, całkowicie wykluczają korzystanie z miejskich lub naturalnych zbiorników wodnych.

Mnóstwo zalet

Pływanie w ciąży niesie za sobą mnóstwo zalet. Oprócz czystej przyjemności i relaksu, który nie tylko wpływa dobrze na mamę ale również na jej dziecko, pływanie pozytywnie oddziałuje na cały organizm kobiety. Przede wszystkim, taka aktywność w wodzie wzmacnia wszystkie mięśnie, także te, których nie jesteśmy w stanie wyćwiczyć podczas innych zadań. Stawy kobiety, podczas całej ciąży są narażone na ogromne obciążenie, w wodzie stają się bezpieczne i rozluźnione.

Profesjonalnie w każdym calu

W ciąży nie ma miejsca na prowizoryczne rozwiązania. Przyszła mama powinna świadomie podjąć decyzję o pływaniu, sprawdzając wcześniej miejsca odpowiednie do takich aktywności. Ciężarnym nie zaleca się pływania w rzekach, w których trudno ocenić jakość wody. Również baseny, które już na pierwszy rzut oka nie wyglądają zachęcająco, nie powinny być miejscem dla przyszłych mam. W takich ośrodkach możesz szybko nabawić się infekcji, która może mieć bardzo zły wpływ na resztę ciąży. Do pływania powinnaś również zakładać wygodny strój kąpielowy. Jeśli postawisz na jednoczęściowy fason, wybierz taki, który nie uciska rosnącego brzucha. W dobrych sklepach bieliźnianych, z łatwością kupisz specjalny strój kąpielowy dla ciężarnych. Jeśli zależy Ci na eksponowaniu brzucha, możesz z powodzeniem założyć bikini. Pamiętaj jednak o nie wystawianiu go na słońce.

Aktywność przyszłej mamy jest rzeczą konieczną – jeśli Twój lekarz nie widzi przeciwwskazań w zrównoważonym uprawianiu sportu w ciąży, powinnaś regularnie wykonywać ćwiczenia odciążające kręgosłup i wzmacniające mięśnie całego ciała. Taka codzienna rozgrzewka przygotuje Cię to późniejszych zmagań z ciężarem rosnącego brzuszka oraz zapewni dobrą kondycję podczas całodobowej opieki nad maluszkiem.

Opublikowany w Zdrowie w Ciąży Przez

Joanna Komorniczak

Post Comments

Dodaj komentarz




* wymagane pola