Loading...

0

Nie masz produktów w koszyku.

Odbierz 10% zniżki na pierwsze zakupy

Zapisz się do newslettera, a wyślemy Ci kod rabatowy

Bądź fit i zachowaj zgrabną sylwetkę podczas ciąży!

28.09.2016 13:28

Martwisz się, że będzie Ci ciężko zrzucić zbędne kilogramy po porodzie? Już będąc w ciąży możesz zadbać o swoją figurę, dzięki czemu późniejszy powrót do formy stanie się dużo łatwiejszy. Wystarczy, że zastosujesz się do kilku naszych wskazówek.



Zanim zaczniesz, skonsultuj się z lekarzem

 

Będąc w ciąży nie możesz wysilać się tak bardzo jak wcześniej. Wiele przyszłych mam, chcąc zachować szczupłą sylwetkę, ćwiczy dużo i zbyt intensywnie. Może to doprowadzić do niedotlenienia rozwijającego się organizmu, a co za tym idzie przedwczesnego porodu lub późniejszych problemów rozwojowych malucha. Umiarkowana aktywność fizyczna jest natomiast wskazana, zarówno dla mamy, jak i dla dziecka. Ruch zapewni Ci nie tylko kontrolę nad masą ciała, ale także dobre samopoczucie, lepsze krążenie krwi, mniejsze obrzęki i zdrowszy sen. Wzmocni się Twój obciążony kręgosłup, a poród będzie łatwiejszy. Zanim zaczniesz ćwiczenia, koniecznie zasięgnij rady lekarza lub położnej. Ginekolog musi wyrazić zgodę na to, abyś uprawiała sport. Jeśli tego nie zrobi, pod żadnym pozorem nie podejmuj decyzji sama! Najczęściej zalecane są codzienne, trwające ok. 30 minut ćwiczenia aerobowe. Bezpieczną opcją jest zapisanie się na grupowe zajęcia, przeznaczone specjalnie dla przyszłych mam. Prowadzone są zawsze przez wykwalifikowanych trenerów, którzy ukończyli kursy dotyczące fitnessu podczas ciąży i znają zasady bezpieczeństwa, do których należy się stosować w tym szczególnym czasie.



Dobierz odpowiedni strój

 

Aby ćwiczenia były przyjemnością, potrzebujesz wyposażenia w postaci stroju sportowego. Będąc w ciąży wygoda i komfort ruchów są jeszcze ważniejsze niż zazwyczaj.

 

Zacznij od wyboru odpowiedniego biustonosza. Piersi w czasie ciąży powiększają się i są o wiele wrażliwsze, więc powinny być odpowiednio zabezpieczone podczas ćwiczeń. Biustonosz nie powinien być ani za duży, ani zbyt mały. Kupując go zwróć uwagę, czy piersi się z niego nie "wylewają", lub odwrotnie, czy miseczki nie są za duże. Stanik zapięty na pierwszą haftkę nie może Cię nigdzie uciskać. Zapięcie powinno znajdować się tuż pod łopatkami. Biustonosz musi dobrze podtrzymywać biust, nie uwierać i zapewniać pełną swobodę. Następnym elementem sportowego wyposażenia jest koszulka. Może być zarówno na ramiączka, jak i z krótkim rękawkiem. Powinna być dopasowana do Twojej obecnej figury, nie może uciskać brzucha. Abyś cały czas czuła się komfortowo zdecyduj się na bluzkę z miłego w dotyku i przewiewnego materiału (np. z bawełny i modalu). Pamiętaj, że strój sportowy nie musi być nudny i monotonny. Sportowa moda rozwija się coraz bardziej, możesz przebierać w swoich ulubionych kolorach lub wybrać t-shirt ze śmiesznym nadrukiem, który jednocześnie będzie przystosowany do ćwiczeń. Najważniejsze, abyś czuła się w nim dobrze i swobodnie.

 

Kolejna część Twojej sportowej garderoby to spodnie. W sklepach z odzieżą dla przyszłych mam z łatwością znajdziesz ciążowy dres idealny do fitnessu. Takie spodnie powinny mieć odpowiednio szeroki, elastyczny pas, który będzie rósł razem z brzuszkiem. Podobnie jak inne części stroju sportowego, spodnie nie mogą Cię nigdzie uciskać, muszą być lekkie i przewiewne. Nie powinny ograniczać Twoich ruchów. Do wyboru są różne fasony. Nogawki mogą być rozszerzane lub ze ściągaczami u dołu. Przeważnie znajdziesz je w kolorze czarnym bądź szarym, jednak wiele sklepów oferuje także modele w energetycznych, letnich kolorach.

 

Ostatnia rzecz jakiej potrzebujesz to wygodne buty. Nie ma specjalnego obuwia sportowego dla kobiet w ciąży. Buty do treningu muszą być odpowiednio dopasowane niezależnie od tego czy spodziewasz się dziecka, czy nie. Wybierz się do sklepu sportowego, gdzie pracownicy doradzą Ci najlepszy wybór. Pamiętaj, że buty nie mogą być ani za małe, ani za duże. Noga musi być w nich stabilna. Powinny być wykonane z materiału, przez który stopy mogą "oddychać".



Wybierz swój sport i zacznij się ruszać

 

Ćwiczenia podczas ciąży możesz wykonywać sama lub odwiedzić najbliższą siłownię. W pierwszym przypadku do wyboru masz m. in.: energiczny marsz, jazdę na rowerku stacjonarnym lub pływanie. Ciekawszym, a także bezpieczniejszym rozwiązaniem będą zajęcia fitness dla ciężarnych. Łączą one elementy pilatesu i stretchingu, których celem jest rozciągnięcie i uelastycznienie mięśni, treningu z dużą piłką, który wzmacnia mięśnie grzbietowe i stabilizuje kręgosłup oraz jogi, która niweluje bóle karku i kręgosłupa, wycisza i uspokaja. Wiele klubów fitness oferuje także zajęcia taneczne dla przyszłych mam. Podstawą tych zajęć są tańce takie jak: salsa, taniec brzucha, taniec hawajski. Zajęcia prowadzone są w umiarkowanym tempie przy niezbyt szybkiej muzyce. Ich celem jest utrzymywanie prawidłowej postawy ciała, wzmocnienie mięśni brzucha oraz pleców. Pamiętaj aby ćwiczyć regularnie, ale z umiarkowaną intensywnością. Nigdy do punktu wyczerpania! Słuchaj swojego ciała, które samo da Ci znać, kiedy będzie miało dość.

 

Więcej do czytania:

MAMA FIT! W ciąży też można, a nawet trzeba ćwiczyć! NASZ CYKL

Fitness Wiecznej Optymistki

Mama w formie

Przyszła mama na siłowni. Jak być fit w ciąży?

Opublikowany w Porady dla przyszłej Mamy Przez

My Tummy

Komentarze

Dodaj komentarz




* wymagane pola